Loading

Bir sadakat programının başarı kriterleri bir kaç temel maddenin ne kadar iyi hayata geçirildiği ile alakalıdır. Markanızın müşterileri ile olan ilişkisini ölçümlemek, alışkanlıklarını anlamak ve isteklerine cevap vermek için bu adımlar çok önem taşımaktadır.

  1. Karmaşıklıktan uzak durun, basit olun:

Programın yapısı basit olmalı, puan kazanma ve harcama kurguları anlaşılır ve net olmalı. Her sektörün dinamikleri farklıdır, siz kendi sektörünüzün dinamiklerini ve tüketici davranışlarını dikkate alarak kazanma ve harcama kurgularını belirleyin. Program üyeleri her kanaldan kolaylıkla ve hızlı bir şekilde kazanma ve harcama detaylarına ulaşabilmeli. Aynı zamanda programa kayıt, programdan çıkış kolay ve hızlı ve net olmalı. Programa kayıt olunduğunda ve programdan çıkıldığında tüketici neyle karşılaşacak bunu baştan bilmeli.

  1. Tüketicilerinize ne istediklerini sorun ve isteklerini anlayın.

Programı tasarlarken ve tasarladıktan sonra uygulamaya başlamadan önce mutlaka müşteri segmentlerinize görüşlerini sorun. Sonrasında programın tüm süreçlerinde tüketicilerinizin geri bildirimlerine göre gerekli aksiyonları planlayın. Tüketicilerinizin geri bildirimlerine göre planladığınız aksiyonları, yaptığınız revizyonları da mutlaka ön planda tutun.

  1. Programa ilk kayıt sırasında tüketicilerinizi zorlamayın.

Programa ilk kayıt olurken tüketiciler bilgilerini programa verme konusunda rahat olmayabilirler. Bu nedenle önce onlara güven verin sonra detaylı bilgi sahibi olmak için adım atın. En özet ve temel bilgilerini alıp programınıza dahil edin, sonrasında tüketicilerinizi tanımak için ihtiyacınız olan bilgileri oyunlaştırma yöntemleri ile almayı deneyin. Müşterileriniz güven duyduktan sonra kendileri hakkında bilgi vermek için gönüllü olacaklar.

  1. Herkese uygun olacak bir program tasarlamayın.

İlk başta tüm tüketicilere hitap edecek büyük bir program tasarlamaktan kaçının. Baştan tüketici görüşleri dikkate alınarak tasarlanmış başarılı programlar zamanla tüm tüketicileri içine alacak noktalaya gelecektir. Örneğin Amazon Prime üyeliğini düşünün, sonradan Amazon’a dahil olan üyelik yapısı o kadar başarılı ki, 13 yılda 100 milyon üyeye ulaştı.

  1. Veri toplayın, analiz edin, yorumlayın.

Programdan gelen verileri inceleyip, mevcut müşteri davranışlarını anlamlandırın. Mevcut müşteri davranışlarına göre de yeni müşteri kazanma yollarını ve adımlarını belirleyin. Yaptığınız her kampanya, uygulama, deneyim çalışmalarının sonuçlarını verilerle analiz edin. Bir sonraki uygulama için de bu verilerdeki çıktıları dikkate alın ve çıktılara uygun adımlar atın.

  1. Üyelerinizi tanıdıktan sonra kişisel deneyim sunmaya başlayın.

Programdaki üyelerinizi belli bir süre sadece izleyin, onların davranışlarını anlayın, tahminlerde bulunun ve tahminlerinizin ne kadar tutarlı olup olmadığını değerlendirin. Gerçekten onları tanıdığınıza inandıktan sonra artık harekete geçebilir, onlara özel ürün, hizmet, içerik, teklif sunabilirsiniz. Ama yine kendinizden çok emin olmayın, sunduklarınızın değerlendirmesini hem sonuçları analiz ederken inceleyin hem de müşterinizden geri bildirim alın.

Bir cevap yazın

Call Now ButtonHemen Bizi Arayın