Loading

Bayi Sadakat Programı

Müşteri odaklı yaklaşım tarzıyla çalışarak, motive edici unsurları bulup, kurum ile müşteri arasındaki etkileşimi maksimuma çıkarmayı hedefliyoruz.

Bizce müşteri sadakati sadece tek taraflı yakınlaşmayı ifade etmiyor. Birlikte çalıştığımız kurumların hem güçlü hem de kârlı ilişkiler kurması için etkili pazarlama iletişim stratejileri geliştiriyor, ölçeklenebilir , ölçülebilir ve davranış değişimi geliştiren sadakat programları tasarlıyoruz. Davranış değişimi geliştirebilmenin sırrı ise anlamlı ilişkiler kurmakta yatıyor , bu nedenle ilk olarak müşterilerimizin değer dünyasına bir yolculuğa çıkıyoruz. Onların nelere önem ve anlam verdiğini inceliyor, hangi değerlere sahip olduğunu tespit ediyoruz. Elde ettiğimiz bilgilerle geçici değil, kalıcı davranış değişimleri geliştirmek için çıktıları dikkatle inceliyor ve bugüne kadar biriktirdiğimiz müşteri davranışlarıyla karşılaştırıyoruz.

Böylece mevcut noktaları, keşfettiğimiz yeni noktalarla birleştirerek büyük resmi tamamlıyoruz. İhtiyaçlar geliştikçe müşterilerle daha derin ilişkiler kurarak işlerin daha etkin, daha rekabetçi ve daha kârlı hale gelebilmesi için de dinamik bir çalışma yürütüyoruz.

Size sunduğumuz bu örnekte çalıştığımız kurumun müşterilerini yakından tanıyarak ihtiyaçlarına yönelik bir program oluşturduk ve ilk aşamada üye sayımızı ikiye katladık. Aktif katılımcı sayısını ise tam 5 kat arttırdık. Analiz sonucu belirlenen ihtiyaçlara göre oluşturduğumuz oyunlaştırma( gamification) sayesinde bir önceki seneye göre yüzde 400 oranında artan bir sadakat oranı gerçekleştirdik ve bu sonuç müşterilerle kurduğumuz bu yakın ilişki memnuniyet oranının yüzde 90’lara yükselmesini sağladı. Rakamlardan bahsedecek olursak;

a. Üyelerimizin yüzde 52’si en az 1 kez sisteme giriş yaptı.

b. Kullanıcı davranışlarını analiz ettik ve hedeflenen davranışlara uygun bir motivasyon kurgusu oluşturduk. Kurguyu oluştururken oyunlaştırma (gamification) taktiklerimizi kullandık. Kullanıcılarımız hem eğlendi hem de davranışları hedefler doğrultusunda değiştirilerek katılımın yüzde 86 oranında gerçekleşmesini sağladı.

c. Yaklaşık 100.000 müşterinin davranışlarını içeren 10 GB+ boyutundaki veri ambarı üzerinde oluşturulan iş zekası altyapısıyla veri analizleri gerçekleştirildi. Görselleştirme araçlarıyla veri analizi desteklenerek eldeki veriler farklı bakış açılarıyla detaylı şekilde incelendi.

d. Müşteriler oyunlaştırma kapsamında puan topladılar ve topladıkları puanların yüzde 60’ını hediye almak için harcadılar. Yani aktif birer katılımcı oldular.

e. Çıtayı daha da yukarı çekmek için kurguyu basitleştirdik ve herkes tarafından net bir şekilde anlaşılmasını sağladık. Bu yeni durumda katılımcı sayımız 5 kat arttı.

f. Site tasarımında kullanıcı deneyimini öncelik haline getirdik ve içerikleri kullanıcının ihtiyacına göre düzenledik. Bu sayede kullanıcının içeride kalma süresini ortalamada 7-8 dakika seviyesine çıkarttık.

h. Kullanıcı görüşlerine önem verdik ve kullanıcıların görüşlerini iletebilecekleri farklı temas noktalarını optimize ettik ve bizlere tüm temas noktalarından rahat ve kolay erişmelerin sağladık. 360 derece iletişim kurarak program ile ilgili geri bildirim alma, bilgi toplama, saha ziyaretleri, özel aramalar ( %30 direk temas) gibi çalışmalarla gelen geri dönüşlere göre programda yenillikler yaptık.

i. Elde ettiğimiz verileri farklı yöntemlerle analiz ettik. Oluşturduğumuz akıllı mekanizmalarla riskleri gözlemleyip, tahminleme çalışmaları yaptık ve bütçeyi yüzde 100 tutturduk. Yüzde 96,5 oranında müşteri memnuniyeti sağladık.

j. Ödüllendirme altyapısındaki ürün seçimi, tedarik mekanizması ve lojistik konularında müşterilerimizde yüzde 96.71 oranına memnuniyet yakaladık.

k. Müşterilerin ihtiyaçlarını anlayıp hayatlarına dokunmak için çeşitli marka işbirliktelikleri yaptık. Böylece kurumla müşteri arasındaki ilişkiyi derinleştirdik ve ihtiyaçlarına özel harcamalarında yüzde 25-40 oranında tasarruf etmelerini sağladık.

l. Rakiplerimize oranla 5 kat daha fazla katılımcımız olduğunu gözlemledik.

m. Programın temel hedeflerini tutturmanın yanında müşterinin hayatına dokunmayı ve onların psikolojik ihtiyaçlarına da kulak vererek içsel motivasyon kazandırmayı hedefledik (kazanma, başarma, yarış, ödüllendirme, memnuniyet, isteklerini söyleme, dinlenme, alışveriş, hedefi yakalama, VIP özellikleri elde etme, değerli olma). Böylece üye olan kitlemizin yüzde 50’si neredeyse her gün programımıza giriş yaptı ve kurguladığımız sisteme vakit ayırdı.

n. Halen devam eden bu projemizde üyelerimizin büyük bir çoğunluğu programı takip etmeye devam ediyor. Üstelik puan kazanılmayan dönemde bile her 5 kullanıcıdan biri sistemdeki tüm değişiklikleri takip ediyor.

o. Jarvis metodolojisi-Jarvisology kullanılarak geliştirilen tüm mekanizma, parametrik bir altyapı üzerinde çalışıyor ve yeni analizlerle sürekli olarak bir ileri noktaya taşınıyor.

Eğer siz de müşterilerinizi daha iyi tanımak, onların memnuniyetini ve şirketinizin kârlılığını arttıracak bir sadakat programı tasarlamak istiyorsanız hemen Jarvis BRD formumuzu doldurarak bizimle iletişime geçebilirsiniz. En kısa sürede size en doğru teklifle geri dönüş yapacağımıza emin olabilirsiniz.

Başarı öyküsünün detayları için lütfen tıklayınız.